Medewerkersonderzoek

HomeMedewerkersonderzoek
11 januari 2018

“JE BEREIKT MEER ALS JE MENSEN BLIJ ZIJN MET HET WERK DAT ZE DOEN ”

Medewerkersonderzoek

Waarom een medewerkerstevredenheidsonderzoek?

Je organisatie is afhankelijk van de mensen die er werken. En met deze mensen kun je meer bereiken als ze blij zijn met hun werk en de doelen van jouw organisatie steunen. Wat kan hierbij van invloed zijn? Denk bijvoorbeeld aan de inhoud van het werk, de werkomstandigheden, de verhoudingen tussen medewerkers of de arbeidsvoorwaarden.

Maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers tevreden zijn en blijven? Daarvoor is het belangrijk om een medewerkerstevredenheidsonderzoek te doen. Dergelijke onderzoeken zijn binnen het bedrijfsleven vrij gebruikelijk. Voor een organisatie met ideële doelen of een bedrijf in de creatieve sector ligt zo’n medewerkerstevredenheidsonderzoek vaak net iets anders. Daar is het bijvoorbeeld belangrijk om te meten hoe wordt omgegaan met creativiteit, creatieve processen en de visie.

Daarom bieden wij standaard vragenlijsten aan op de specifieke situatie in de culturele sector en breder in de non-profitsector.

Waarom richten wij ons op de non-profitorganisaties en de creatieve sector?

Medewerkerstevredenheidsonderzoeken heb je in vele soorten. Wij richten ons specifiek op non-profitorganisaties en de creatieve industrie. Dit omdat wij deze organisaties goed kennen vanuit andere onderzoeken die we doen. We zijn een klein bureau en sterk betrokken bij de onderzoeken die we doen. Dit maakt ons werk leuker en het onderzoek persoonlijker. Dit betekent dat we inspelen op wat we zien en onderzoeken. Je krijgt een unieke rapportage, voor jou geschreven, waarbij gekeken wordt naar jouw data. Daarin geen standaarden en automatisering. Op deze manier kunnen wij een extra dimensie geven aan de onderzoeksresultaten. 

Wat krijg ik?

Persoonlijk contact over de behoeften en wensen van de organisatie

Persoonlijke besprekingen voorafgaand, tijdens en aan het einde van het onderzoek

Een op maat gemaakt onderzoek met onderwerpen die voor jouw organisatie belangrijk zijn

Een op maat gemaakte digitale of papieren vragenlijst die vanuit ons wordt verstuurd

Een spiegelonderzoek bij de directie (het verschil met de medewerkers en wat de directie denkt dat de medewerkers antwoorden)

Een matrix waarbij de onderwerpen worden bekeken op tevredenheid versus belang.

Een optionele presentatie van de resultaten aan alle medewerkers met de gelegenheid om vragen te stellen en te beantwoorden en samen aan de slag te gaan met de resultaten.

Een unieke rapportage met advies van de resultaten.

Wat kan ik met de resultaten?

Gericht actie ondernemen om je organisatie te verbeteren

Werken aan de tevredenheid van je medewerkers

Zorgen dat je doelen zo goed mogelijk worden behaald.

Een start maken voor een jaarlijkse meting om resultaten waar te nemen

Ik wil graag een gesprek over een medewerkerstevredenheidonderzoek

Wilt u meer informatie over een medewerkerstevredenheidonderzoek voor uw organisatie vult u dan onderstaand formulier in. Wij nemen dan contact met u op om een gesprek in te plannen en te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Voorbeeld projecten

Gerelateerde blogs

20 september 2022
Inventarisatie-onderzoek: wat is het en wanneer zet je het in?

Bij iedere onderzoeksvraag hoort een eigen manier van onderzoeken. Bij de ene onderzoeksvraag is het antwoord het beste te vinden door het doen van kwalitatief onderzoek. Bij de andere vraag past kwantitatief onderzoek juist beter.

Lees meer
16 augustus 2022
Voor- en nadelen van bezoekersprofielen

Regelmatig horen we van culturele organisaties dat ze gebruik maken van bezoekersprofielen. Deze moeten wij dan meenemen in de analyse […]

Lees meer
19 juli 2022
7 tips om EVI in te voeren

In een ander blog hebben we verteld wat EVI inhoudt en wat je er mee kunt doen. Wanneer een penvoerder van Cultuureducatie […]

Lees meer
21 juni 2022
Criteria voor goed onderzoek

In de afgelopen periode hebben we een aantal blogs geschreven over waar goed onderzoek aan moet voldoen. In deze blog […]

Lees meer
Ericssonstraat 2
5121 ML  Rijen
Nederland
Claudia’s hart ligt bij onderzoek. Haar werkwijze is heel persoonlijk; ieder onderzoek vraagt tenslotte om maatwerk. Samen met de klant formuleert ze doelen, die ze vervolgens ook realiseert. Daarbij is ze volkomen transparant en deelt ze graag haar kennis en ervaring met anderen via haar laagdrempelige digitale cursussen en e-books.
© 2022 Claudia de Graauw. Alle rechten voorbehouden.
homeenvelopesmartphone