Verbeter je bedrijf met een MTO

In de blog MTO in de creatieve sector is uitgelegd wat een MTO is en wat het kan betekenen voor je organisatie. Hieronder een aantal tips om je resultaten in te zetten voor verbetering en groei van je organisatie.

  1. Laat je werknemers in het MTO verbeterpunten aandragen voor de organisatie. Zo heb je toepasbare tips, waarvan werknemers denken dat ze werken. Tevens hebben de werknemers inspraak en hoef je niet alles zelf te bedenken. Er zullen zaken zijn die je zelf waarschijnlijk niet ziet.
  1. Betrek je werknemers bij de verbeteringen. In het MTO hebben zij aangegeven hoe ze over zaken denken in de organisatie. Bespreek daarom de resultaten met de werknemers, bijvoorbeeld in een presentatie. Kijk hoe je ze kan betrekken bij het maken van verbeteringen. Laat zien dat je iets doet met de resultaten uit het MTO.
  1. Stel prioriteiten aan onderwerpen waarvan is aangegeven dat er verbeteringen liggen. Onderwerpen waar de medewerkers van hebben aangegeven er ontevreden over te zijn en prioriteit hebben, zullen als eerste aangepakt moeten worden.
  1. Bekijk welke verbeterpunten snel en makkelijk zijn te realiseren. Voer deze verbeterpunten als eerste door. Hiermee laat je aan je werknemers zien dat je de resultaten uit het MTO serieus neemt.
  1. Bekijk van de andere verbeterpunten wat realistisch is. Leg aan de werknemers uit wat wel en wat niet kan. Beargumenteer het. Wanneer aangedragen oplossingen niet realistisch zijn, bekijk dan hoe je het op een andere manier kunt realiseren.

Hier kun je lezen hoe wij als onderzoeksbureau kunnen helpen met een MTO binnen jouw organisatie

valkuilen onderzoek

Valkuilen van onderzoek doen

Onderzoek doen kan je veel opleveren. Je verkrijgt inzichten waarmee je gefundeerde beslissingen en acties kunt ondernemen. Mits je het goed doet. Pak je het verkeerd aan, dan levert een onderzoek niet (of nauwelijks) op wat je wilt en heeft het enkel onnodig veel tijd gekost.

Read More »
bestaande bronnen

Informatie halen uit bestaande bronnen

Het is niet altijd nodig om zelf data te verzamelen. Je kunt ook gebruik maken van bestaande bronnen. Denk hierbij aan databestanden die je kunt kopen bij bijvoorbeeld SCP of CBS, maar ook aan je eigen administratie of

Read More »
betrouwbaarheid

Wat betekent betrouwbaarheid?

De betrouwbaarheid van een onderzoek vertelt in hoeverre de bevindingen te vertalen zijn naar een groter geheel. Dus of de uitkomsten representatief zijn voor de gehele groep en niet alleen de bevraagden. Bij een kwantitatief onderzoek is de vraag bijvoorbeeld of voldoende respondenten de vragenlijst ingevuld hebben?

Read More »
Schalen bij onderzoek smileys

Welke schalen kun je gebruiken?

In vragenlijsten wordt vaak gebruik gemaakt van schalen om de mening van de respondenten te meten, maar ook om te kijken naar wat ze hebben gedaan. Maar ook bij observaties, logboeken, scheurkaartjes en in gesprekken kun je gebruik maken van schalen.

Read More »