Waarom is een dashboard interessant?

HomeWaarom is een dashboard interessant?
31 maart 2020

Steeds vaker wordt er een dashboard gebouwd om data om te zetten in informatie voor analyse. In het dashboard staan de interessante samengevatte gegevens. Van verzamelde data wordt informatie gemaakt. Het dashboard bestaat uit grafieken en tabellen en rapporteert over de indicatoren die van belang zijn. Met behulp van filters kan desgewenst ingezoomd worden. Het dashboard wordt steeds geüpdate als er nieuwe data wordt toegevoegd.

Voor een klant kan het een meerwaarde zijn dat ze zelf kan werken met een databestand en daar de eigen gegevens kan inladen. Dit kan handig zijn in verband met privacy, maar ook als er regelmatig nieuwe gegevens bij komen. De klant kan op deze manier zelf regelmatig analyses maken en de gegevens eruit halen die op dat moment van belang zijn.

Een dashboard is voor veel instanties interessant. Niet alleen voor de culturele sector die bijvoorbeeld werken met een ticketsysteem waar ze data uit kunnen halen. Maar ook de gezondheidszorg die met cliënten werken en daar veel gegevens van moeten bijhouden. Denk ook verkoopgegevens van producten van museumwinkels. Met deze data kan zeker ook een dashboard gebouwd worden. Eigenlijk iedereen die werkt met databestanden en makkelijk de informatie wilt inzien.

Een dashboard wordt gebruikt om de data op een makkelijke en snelle manier te analyseren. Deze analyse kan weer gebruikt worden voor verantwoording en inzichten te geven.

Wil je graag dat we met je meedenken over het inrichten van een dashboard of wat het voor jouw organisatie kan betekenen? Lees het hier.

Eerste hulp bij projecten

In mijn e-book Eerste Hulp Bij Projecten help ik je met handige tips & tricks om een succesvol projectplan te ontwikkelen en uit te voeren.
Vraag het e-book aan

Gerelateerde blogs

10 oktober 2023
De cultuurcoach: wat doet die eigenlijk?

In steeds meer gemeentes werkt tegenwoordig een cultuurcoach of combinatiefunctionaris. Er wordt hiervoor gekozen omdat een schakel nodig is culturele […]

Lees meer
11 september 2023
Items samenvoegen tot een schaal

Om diverse redenen kan het in een onderzoek voorkomen dat je meer vragen stelt over hetzelfde begrip. De analyse van […]

Lees meer
15 augustus 2023
Je hebt een bezoekersonderzoek gedaan en dan?

Je hebt een bezoekersonderzoek gedaan en dan? Je hebt een bezoekersonderzoek uitgezet, je hebt voldoende respons en de resultaten van […]

Lees meer
22 juli 2023
8 vormen om je onderzoeksresultaten te verspreiden

Bij een onderzoeksrapportage denken veel mensen, helaas, nog steeds aan een lijvig boekwerk dat leest als een spannend boek (er […]

Lees meer
Ericssonstraat 2
5121 ML  Rijen
Nederland
Claudia’s hart ligt bij onderzoek. Haar werkwijze is heel persoonlijk; ieder onderzoek vraagt tenslotte om maatwerk. Samen met de klant formuleert ze doelen, die ze vervolgens ook realiseert. Daarbij is ze volkomen transparant en deelt ze graag haar kennis en ervaring met anderen via haar laagdrempelige digitale cursussen en e-books.
© 2022 – 2024 Claudia de Graauw. Alle rechten voorbehouden.
homeenvelopesmartphone