Onderzoek naar museumbezoekers

Museabezoekers voelen zich overwegend veilig tijdens museumbezoek in 2020.

Onlangs voerde Claudia de Graauw in samenwerking met Markteffect een online onderzoek uit onder Nederlanders naar bezoek aan musea in 2020 en het veiligheidsgevoel van museabezoekers. Het leverde enkele interessante conclusies en aanbevelingen op die zijn uitgewerkt in een rapportage die u hieronder kunt aanvragen. 


Start 2021 ideaal met de meest recente inzichten!

In de gesprekken met musea kwam naast Covid-19 veiligheid ook het thema Customer Journey veelvuldig aan bod. Reden voor Claudia de Graauw en Markteffect om een unieke multiclient Customer Journey studie op te zetten voor de musea branche. Onder maar liefst 800 respondenten (n=400 jongeren, n=400 nationaal representatief Nederland) worden alle inzichten opgehaald rondom de customer journey van Nederlanders m.b.t museumbezoek.  Hoe en via welke kanalen oriënteren doelgroepen zich op museumbezoek? Wat zijn motivaties om wel of niet voor een museum te kiezen bij de keuze voor een dagje weg? Waar ligt de voorkeur qua communicatie met de doelgroep?

Het eindresultaat betreft een uitgebreide PowerPoint rapportage boordevol aanbevelingen die bruikbaar zijn voor communicatie, marketing en strategie! Tot eind april kunnen deelnemers instappen tegen het gereduceerde tarief van slechts € 1.250,- voor de volledige rapportage. Zo start u het jaar 2021 met de meest recente inzichten!

De resultaten van het vooronderzoek en de onderzoeksonderwerpen voor de multiclient customer journey kunt u via onderstaand formulier aanvragen. Na uw inschrijving ontvangt u het rapport direct in uw mailbox.